Kunder villige til at betale mere med den rigtige musik

Posted by:

Opfattelsen af stedet ændres af musikken.

I restauranter og cafeterier er der lavet mange forsøg med lige netop det. Og de viser alle sammen det samme: Valget af musik er vigtig for, hvordan stedet opfattes og hvor mange penge folk vil bruge.

Derfor er der lavet flere forsøg på forskellige typer spisesteder, hvor man istedet for at sætte nye ting på menuen eller lave interiøret om gjorde en eneste ting: Skiftede musikken. Ved at skifte frem og tilbage mellem forskellige typer musik på det samme sted, kan man måle effekten af musikken på gæsterne. Det er for eksempel gjort ved at spille klassisk i den første weekend, popmusik i den næste, klassisk igen den følgende og gentage mønsteret så længe, at resultatet ikke bare er opstået ved en tilfældighed.

Konklusionen: Hvis folk opfattede musikken som sofistikeret, som for eksempel klassisk musik, var de villige til at lægge flere penge. Faktisk hele 10-20% mere. Ingen musik eller en uklar musikprofil gav derimod et tydeligt dårligere resultat.

Derfor kan det være en rigtig god idé at kigge lidt nærmere på den type af musik du spiller i butikken eller restauranten.

Musik øger omsætningen i butikken - få 5 tips til at gøre det selv
0

Add a Comment


UA-55959020-1