Hvordan påvirker musik jeres kunder?
De fleste bruger idag musik på forskellige måder i markedsføring. Til produktvideoen, firmapræsentationen, radio- eller TV-reklamen eller som den første oplevelse kunderne får, når de ringer ind.
Men hvordan påvirker det egentlig kunderne? Hvad virker bedst? Og virker det overhovedet?
Simon Kirk Nissen, som har firmaet Mind Moving Music, arbejder til daglig med, hvordan musik virker på hjernen – specielt i markedsføring – vil gennem et underholdende og lærerigt oplæg give indblik i:
- Hvordan og hvorfor musik påvirker mennesker som det gør
- Hvilke specifikke effekter musik udløser
- Hvordan I kan arbejde målrettet og objektivt med musik til at skabe mere effektiv og målrettet markedsføring – også selvom I ikke er musikalske
Kort sagt: I får baggrundsviden om ting fra forskning, som I ikke anede musik gør ved mennesker – og indblik i metoder til at bruge musik til at opnå helt specifikke effekter.
Oplægget vil være fuld af aha-oplevelser, lydeksempler, quizzer, konkrete værktøjer og samtidig inddrage cases fra jeres egen dagligdag.
Overordnede emner:
Musik og evolution: Hvorfor har vi egentlig musik?
– hvorfor kan vi græde, grine, få gåsehud og hjertebanken af musik?
– hvorfor virker musik så utroligt stærkt på os?
Musikkens elementer: Hvad er det i musikken, der påvirker os?
Hvorfor er det at vi skruer ned for radioen, når vi ikke kan finde vej?
Hvorfor er det at den britisk hær bruger musik til at skræmme somaliske pirater væk?
Hvorfor er det at en sang på et kvart sekund kan frembringe tusindvis af minder?
Hvad er det i musikken, der får os til at græde?
Musik og markedsføring: Hvad ved vi om musik i markedsføring?
Forskning har vist, at musik kan få kunder til at vælge et produkt frem for et andet (op til 75%), øge omsætning med 38%, skabe større kundeloyalitet, ændre opfattelse af brand og meget andet. Her skal vi se en masse eksempler på, hvordan musik virker ude i virkeligheden inkl. forskellen på forskellige touchpoints.
Musik i jeres “butik”
Med udgangspunkt i ny viden skal vi se på nogle cases fra jeres egen hverdag. Inden oplægget kan I derfor fremsende relevante cases. Hvis ikke finder jeg selv nogle 😉
Om oplægsholderen:
Simon Kirk Nissen har firmaet Mind Moving Music.
Han laver foredrag, workshops og rådgivning omkring, hvordan musik påvirker mennesker samt produktion af musik til reklamer. Det hele sker på et forskningsbaseret grundlag omkring, hvordan musik påvirker vores hjerne.
Udover det har han det nyopstartede firma Musik i Butikken, som leverer skræddersyet musik til butikskæder.
Se “giraffen” her fra et indslag om musik i butikker: https://www.youtube. com/watch?v=52AdFoE-dR4&t
Eller lyt til interviewet fra P4 her (starter efter musikken): https://www.dr.dk/ radio/p4fyn/p4fyn-eftermiddag/ p4-eftermiddag-2017-11-03-16- 03-5/#!/01:29:43